Onze laatste dag in Hongkong :-( - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Annemarie Brouwer - WaarBenJij.nu Onze laatste dag in Hongkong :-( - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Annemarie Brouwer - WaarBenJij.nu

Onze laatste dag in Hongkong :-(

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

26 April 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Lieve allemaal,

We hebben net uitgecheckt uit onze hotelkamer. Onze reistassen (veel zwaarder dan op de heenreis) staan opgeslagen bij de concierge.
Omdat we vannacht pas terugvliegen hebben we nog de hele dag om ons hier te vermaken. Na het avondeten gaan we terug naar ons hotel waar we in de healthclub mogen douchen, daarna pakken we de taxi naar de luchthaven. Met die zware tassen is het geen doen om met de metro naar het vliegveld te reizen, en de metro's zijn ook druk.

Gisteren zijn we met de ferry overgestoken van Hongkong Island naar Kowloon. Even de klokkentoren bekeken en toen Nathan road afgewandeld....Ik denk dat we gisteren wel 15 km hebben gelopen...pffff. Maar onderweg iedere keer een rustmoment ingelast.

De lasershow Symphonie of lights vanaf de kade was matig, we zijn het ondertussen beter gewend. In een (wederom) groot winkelcentrum hebben we ons avondeten genuttigd.

En Natasja ik ben hier al aardig gewend aan het links rijdend verkeer. Af en toe lopen we nog wel eens spook maar dat is niet zo erg haha.

Daarnet hebben we de Bird garden gezien, allemaal mooie zangvogeltjes in bamboe kooitjes. Daarnaast lag de flower market. Er worden hier heel veel anjers verkocht.

Nu staan we weer in een metrostation en gaan twee haltes verder daar moet nog een tempeltje zijn wat de moeite van een bezoek waard is. Dan nog het Kowloon park, Harbor center (winkels...) en dan zal de dag wel om zijn.

Vannacht om 0.25 vliegen we via Helsinki terug naar Amsterdam. De reis zit er bijna op. Het aantal foto's is ENORM dus het fotoboek wordt dat vast ook.

Heel leuk al die reacties, we gaan snel weer verder.

Liefs en groetjes,
Annemarie en Ramona

• 26 April 2012 - 06:59

ALWEER BIJNA VOORBIJ:

Hoi lieve dames, rest mij alleen nu nog maar te zeggen: een heel goede reis terug naar eigen land en ik denk dat iedereen zeer benieuwd is naar alle verhaal maar vooral alle gemaakte foto's en de film!
    Groet uit AMSTERDAM

• 26 April 2012 - 08:11

Jan En Rie:

Dag meiskes.Jullie laatste dag in HK.Een lange reis weer naar Holland,Blij als jullie weer terug zijn.Op de L laan wacht ook iemand op een knuffel.We wensen jullie een veilige thuiskomst.Hoop dat er nog wat geslapen wordt,Goede reis en tot morgen Pap en Mam.

• 26 April 2012 - 08:41

Riet Van Munster:

Zo meiden het zit er alweer op. Met veel indrukken keren jullie huiswaarts.
    Een hele goede reis gewenst.
    Liefs Jur en Riet

• 26 April 2012 - 10:02

Jan Willem:

Het eind van de reis is het begin van de napret. En die zal weer heel lang gaan duren, voorspel ik. Het ziet er naar uit dat jullie mooi weer mee gaan nemen naar Holland. Voorspoedige terugvlucht huiswaarts, en ja, op de L laan wacht nog iemand op een knuffel...!

• 26 April 2012 - 10:35

Natasja:

Dat is mooi Annemarie, dan kan jij mij mooi waarschuwen in Londen als ik weer bijna wordt aangereden omdat ik de verkeerde kant op kijk. Goede vlucht terug!

• 26 April 2012 - 19:55

THEA:

HAllo lady,s Daar zit je dan weer in het vliegtuig ,Fijn voor bij te komen van een schitterende vakantie met een lange wandeling als afsluiter.Daar zit je dan met een hoofd vol herinneringen, met in de koffer van die echte hebbedingetjes om de gedachte levendig te houden.Goede reis even lekker slapen en dromen van die unieke reis die jullie gemaakt hebben. vr.gr. Thea