Shoppen en de Peak - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Annemarie Brouwer - WaarBenJij.nu Shoppen en de Peak - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Annemarie Brouwer - WaarBenJij.nu

Shoppen en de Peak

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

22 April 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Daar ben ik weer.
Gistermorgen zijn we al vroeg op pad gegaan. Het doel Shoppen!!! Waren we al van plan maar nu helemaal omdat de bagage nog in China stond.
Het belangrijkste, toiletartikelen en een setje kleding.
Ik kon me nog een Espritoutlet herinneren en alsof ik hier gisteren nog was, mijn richtingsgevoel is prima, liepen we er zo op af. Beide prima geslaagd voor weinig Hongkong dollars. Toen we de tassen in het hotel brachten knipperde er een lichtje op de telefoon. Er was een parcel voor ons werd verteld....Gelukkig bleken het de beide reistassen, Jippieeeeeee! Inderdaad een super verjaardagscadeau, je bent toch al aan het tellen wat je allemaal wat er in zit en wat je eventueel nooit meer terugziet....
Voor niets geshopt! Hahaha, maar niet heus!

's avonds hebben we Mexicaans gegeten, we vonden het wat weinig. Bleek dat we aan een maaltijd voor 1 persoon met z'n tweetjes zaten....apart. Terwijl we nog vroegen of het wel voor 2 personen was. Het weer was gisteren prima, wel wat dampig maar een temperatuur van dik boven de 25 graden. Het fleecevest is de hele dag in de tas gebleven.

Vanmorgen zagen we tot onze grote vreugde een blauwe lucht en de zon. Meteen maar van profiteren en naar de Peak, een prachtig uitkijkpunt over de stad.
In de reisgidsen wordt dit afgeraden op zondag vanwege de grote drukte maar omdat we lekker vroeg waren hebben we het er toch op gewaagd. We zaten om 10 uur al in het steile trammetje dat ons naar het uitkijkpunt bracht. Prachtig uitzicht! En de drukte was er wel maar meer toen we naar beneden gingen.

Nu staan we dus op een metrostation en we gaan van HongkongIsland naar de overkant om van daaruit van het uitzicht te genieten.
Vanavond hebben we een tafeltje gereserveerd bij de Italiaan, we blijven lekker afwisselen met het eten. Daarnet ook leuke souvernirs gescoord en ik heb van Ramona nog een paar leuke dingetjes gekregen voor mijn verjaardag.

Tot zover zijn jullie weer even bijgepraat met onze avonturen.

Liefs en groetjes.
Annemarie en Ramona

• 22 April 2012 - 09:25

Riet Van Munster:

Hoi Annemarie, het is helemaal niet erg weer kleding te moeten kopen. Nu ben je naar de Peak met het trammetje geweest. Jur is meer dan 55 jaar geleden daar ook met de marine geweest. De peak heette toen Elisabeth, zal nu wel anders heten.
    Nog heel veel plezier.
    Liefs Jur en Riet.

• 23 April 2012 - 08:32

Jan En Rie:

Hallo,We vinden de verslagen erg leuk,en het leest zo prettig net of we er bij zijn. Vandaag hoop ik op eenepistel van de Disneyparken.Lizzy maakt het goed,wil nog niet bij me.is jammer. liefs van p en m.

• 23 April 2012 - 18:07

Thea:

Hoi Meisjes Het is ook daar volop genieten.En leuke kleding gescoord.En dan die hoge temperatuur ja dat hebben we hier ook hoor, als je de verwarming maar goed hoog zet.Jullie beleven zo veel,maar je kan natuurlijk niet alles mailen.Geeft niet hoor, organiseer maar een gezellige avond, dan komen we allemaal fotoos kijken, en naar de rest van de mooie verhalen luisteren.
    FIJNE VOORTZETTING. groetjes Thea

• 26 April 2012 - 14:49

JV:

Memories zoetje, zweet memories. Mijn massages bekomen je beter wel? Was ik nu een dag abuis met je verjaardag, schande.
    Dikke kus, Jef