Eerste dagen in Hongkong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Annemarie Brouwer - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Hongkong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Annemarie Brouwer - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Hongkong

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

22 April 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Lieve allemaal,

Wat veel verjaardagswensen, hartstikke leuk. We hebben er inmiddels twee dagen in Hongkong opzitten en het wifi signaal is hier voor ons heel slecht. We staan nu op een openbare plek in een Metrostation en ik heb maar 10 minuten om wat te schrijven en eerst moesten we alles nog lezen natuurlijk.

China kon moeilijk afscheid van ons nemen. Onze geboekte vlucht naar Hongkong werd geannuleerd vanwege het slechte weer en na wat wachten en veel vragen naar info die niet kwam overgeboekt op een vlucht naar Shenzhen. De Chinezen zijn heel positief en blijven geloven in de goede afloop echter het was voor ons totaal niet haalbaar om deze vlucht te pakken te krijgen. We moesten onze tassen opnieuw inchecken en eerst nog naar een andere terminal. Toen we daar naartoe reden in de bus was ons nieuwe toestel al aan het boarden. Een missie dus die geen kans van slagen had.
We waren met een groepje mensen, volgens mij Zwitsers. Veel zakenmannen. Uiteindelijk zaten we in de vlucht naar Shenzhen om half 8, we zouden eigenlijk om 2 uur gaan.
Eenmaal in Shenzhen was het een kwestie van een bus nemen en de grens over. Helaas bleven onze tassen in Shanghai staan, we hadden al zo'n sterk voorgevoel.
De bus vanaf Shenzhen reed in 1,5 naar Hongkong city. We stopten vlakbij ons hotel. Om 1 uur 's nachts stapten we daar binnen, traveling light, zonder bagage, ergens wel heel handig....Ik werd dus jarig in de bus...

Al met al had ik nu een verjaardag die voor mijn gevoel 1,5 dag heeft geduurt haha.
Ons hotel is wel supermooi en alleen met een onderbroekje aan zijn we in bed gedoken, tandpasta en tandenborstel van het hotel gebruikt...

In het volgende verslag meer, ik moet nu opslaan want de 10 minuten zijn bijna om.

Wordt vervolgd

• 22 April 2012 - 08:53

Jan En Rie:

Dag meiden.Het was de reis wel he?Ja je was lang jarig.En als je weer in Holland ben,ben je het weer want er liggen aardg wat kaarten te wachten.Vanmiddag gaan we naar Wijk a z .J W zingt met koor,en wij doen mee.Als we terug zijn lezen we graag het vervolg.tot dan GR Mam Pap

• 22 April 2012 - 09:02

Roos:

Hoi,

Wat een toestand zeg om in Hongkong te komen :-(. Jammer dat het Wi Fi signaal slecht is. Maar terwijl ik dit tik zie ik het volgende verslag binnen komen ha ha. Gister was de reunie ook heel gezellig. Lekker bijgekletst met iedereen, gebowlend en gebarbequed. De groeten terug en ze waren blij dat de tassen terecht waren. Vanmiddag naar het theater toe met Nellie om te kijken wat er dit seizoen komt.
    Doei Roos