Hongkong is top! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Annemarie Brouwer - WaarBenJij.nu Hongkong is top! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Annemarie Brouwer - WaarBenJij.nu

Hongkong is top!

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

24 April 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Lieve allemaal,

We vinden al aardig onze weg in Hongkong. Het metronetwerk is enorm en een waar doolhof onder de grond. Er zijn wel 9 lijnen en sommige overstapstations hebben gewoonweg winkelcentra. We reizen met een Octopus kaart, eenmalig een borg en we hebben er 100 hk dollars opgezet (is ongeveer 10 euro) Vandaag moeten we wat bijstoren, misschien nog 80 hk dollars erbij...
Sommige lijnen zijn erg druk, dan sta je echt schouder aan schouder. Gisteren dat we van Disney terugkwamen waren we behoorlijk moe en hoopten te kunnen zitten. De metro stopte en ik kon als 1 van de eerste instappen en spurte naar een vrije plek, Ramona liep achter me maar ook een Chinese jonge griet. Die dacht rustig op de plek naast mij te kunnen zitten maar door de snoekduik van Ramona viste zij achter het net. Het beteuterde gezicht van de griet was mooi en we moesten er wel om lachen. En die snoekduik vergeet ik echt niet meer.

Ons hotel is superdeluxe. Voordat we naar boven gaan moeten we ons kamernummer doorgeven en ook in de lift moet je eerst je kamersleutel (kaartje) in een gleuf stoppen voordat je naar boven kan. Erg goed beveiligd dus. Iedere morgen hangt er ook een (engelstalige) chinese krant aan de deur. Is handig voor ons zodat we het weerbericht kunnen lezen.

Gisteren dus naar Disney geweest. Het weer was wisselvallig volgens de krant maar het viel reuze mee. We hebben een paar spatjes gehad en daar bleef het bij. Hartstikke goed!
Het park was in vergelijking met drie jaar terug ook uitgebreid. Er was nu Toy Story land bijgekomen. Erg leuk om te zien hoe alles tot in detail is gemaakt daar. De parade was ook heel leuk en kleurig en we hebben geen lange wachtrijen gehad. Misschien omdat het maandag was en de weersvooruitzichten niet geweldig maar voor ons was het prima! We hebben een hele fijne dag gehad.

Op weg naar het metrostation naar het hotel lopen we door een winkelcentrum. Daar zit een heel fijn bakkertje waar we dus iedere ochtend een broodje voor ons ontbijt kunnen scoren.

We hebben net weer wat aankopen gedaan (daarvoor zijn we ook hier natuurlijk...) en vanmiddag, morgen en overmorgen gaan we sightseeen.
Temperatuur is hier tussen de 25 en 30 graden, wel wat benauwd maar heerlijk in shirtje en korte broek.

Liefs en groetjes,
Annemarie en Ramona

• 24 April 2012 - 14:39

Roos:

Hoi,

Lekker hoor die temperaturen :-), zal dan hier wel weer tegenvallen. Maar eerst nog even genieten van jullie laatste dagen Hongkong. Middagje theater stelde niet zoveel voor maar wel gelachen. Was ook een optreden van 2 meiden die "foute"liedjes zongen zoals vuile huichelaar. Gister 3 voorstellingen geboekt Paul de Leeuw, Plien en Bianca en Acda en de Munnik. Rotterdam moet nog even wachten maar daar zit ook zat bij. Meiden veel plezier nog de laatste dagen en goede reis terug.
    Groetjes Roos

• 24 April 2012 - 18:57

Thea:

Hallo lady,s hier een mee lezer uit Leiden.
    Zo weer helemaal bij gekomen van disneypark. Grappig dat je het weer terug ziet na drie jaar.Ben heel benieuwd wat ze daar verstaan onder een broodje, als het erg lekker is scoor dan het recept,smaakt vast ook lekker in Heemskerk dan hou je dat vakantie gevoel vast.
    Heel goed van Ramona om een spurt te nemen naar een zitplaats, na zo,n vermoeiende dag.En dan die temperatuur, daar dromen wij hier alleen maar van. Nou meisjes geniet er lekker van. doei Thea